Payday Loans

 

Al. Powstańców Wlkp. 164, 64-920 Piła,

tel. 67 212 01 11, fax 67 212 59 75

email: poczta@psb-biegi.com.pl

BANER

HomeCZERWIEC 201110 KM - CZAS NA REKORD

10 KM - CZAS NA REKORD

Mastersi z klubu AZS-AWF Kraków trenują i przygotowują się II edycji Festiwalu Biegowego w Krynicy. Nasz główny „objective” to 10 km , na którym to dystansie zostaną rozegrane oficjalne Mistrzostwa Polskie kategorii „Masters”.

Zapraszamy wszystkich do startu w Krynicy i do trenowania wspólnie z nami. Na naszych stronach internetowych: www.masters.azs-awf.pl najdziecie wszelkie informacje dotyczące jak i gdzie trenujemy.

Przygotowaliśmy bardzo precyzyjne plany do rekordowego biegu na 10 km, ale będziemy też trenować do maratonu, a nawet do biegu na 100 km. U nas zawsze znajdziecie dobre plany treningowe, partnera i grupę do treningu, znakomitą atmosferę oraz doświadczonych kolegów i trenerów. Oni - pomogą Wam w skutecznym starcie na Festiwalu Biegowym w Krynicy we wrześniu.

Plany i idea treningu do rekordowej 10-tki w Krynicy.

Dla każdego biegacza długodystansowego wynik i „życiówka” na dystansie 10 km powinna być podstawowym wzorcem, określającym poziom aktualnego wytrenowania oraz odnośnikiem wskazującym, które elementy w treningu powinny być dalej trenowane. Dobra dyspozycja na „dychę” to podstawa sukcesów na innych dystansach, w szczególności zaś w maratonie. To klasyczny dystans do którego łatwo się odnosić czy porównywać. Startować w biegach na 10.000 m możemy znacznie częściej. Bieg ten nie wyczerpuje i nie degeneruje struktur mięśniowych tak bardzo jak dłuższe dystanse. Starty kontrole zaś, to znakomity element przygotowań do docelowych klasycznych dystansów długodystansowych, 20 km. ½ maratonu czy też pełnego biegu maratońskiego Jeśli startować często – a część amatorów ma taką filozofię przygotowań – to właśnie w biegach na dystansie do 10 km!!!.

Czas wysiłku w biegu na „dychę” to przecież w większości czas jaki poświęcamy na codzienny trening /od 30 minut do ok. 1 godziny/! Zatem łatwiej jest się nam przygotować do tego krótkiego biegu niż do połówki czy maratonu. Jeśli zaś osiągniemy przyzwoity poziom – to kilka czy kilkanaście specyficznych treningów do dłuższych dystansów pozwoli nam osiągnąć sukces i na tych dłuższych dystansach. I to o wiele mniejszym kosztem niż docelowe przygotowania ukierunkowane na start długodystansowy. We współczesnym świecie nikt już nie ma czasu by trenować godzinami….. trzeba trochę oszukiwać organizm. Jedna z tych metod to posiadanie dobrej „życiówki” na 10 km!!!

Częste starty w biegach ulicznych czy przełajowych na dystansach do 10 km trenują i testują wszystkie główne procesy fizjologiczne jakie potrzebne są nam do dłuższego biegania. Wszyscy początkujący adepci biegania powinni zaczynać swoją przygodę z zawodami od startów na krótszym dystansie. Można /z dużym prawdopodobieństwem/ ukończyć zawody w niezłej kondycji i załapać bakcyla biegana dłuższych dystansów. Szkoda tylko, że w Polsce organizatorzy preferują dłuższe biegi. W ostatnich latach na szczęście nieznaczne sytuacja się zmienia. Biegnij Warszawo, Inter Run Kraków, imprezy z cyklu „Cała Polska Biega, itp..,. to właśnie krótkie dystanse.! Dla celów szkoleniowych to właśnie jest „To” - o co nam chodzi!

Biegi na dystansie 10.000 metrów to również klasyka biegów na stadionie. Począwszy od Kusocińskiego, poprzez Emila Zatopka, Lasse Virena, do Haile Gebreselasie – specjaliści od 25 okrążeń przechodzą do historii bardziej niż inny zwycięzcy.

A więc – posiadanie dobrego czasu na 10 km to podstawa do dalszych przygotowań, ale również CEL SAM W SOBIE.

Dla początkujących już samo przebiegnięcie 10 km to duży sukces. Dla większości regularnie biegających to jednak relatywnie krótki dystans o dość dużej intensywności. By szybko przebiec „dychę” trzeba się jednak umiejętnie przygotować. Utrzymanie szybkiego tempa przez 30’ do 40’ minut nie jest wcale łatwe. Niestety potrzebny jest specjalistyczny trening, który może poprawić nasze wyniki, o kilka a czasem o kilkanaście minut.!!!

I to jest nasz cel na Krynicę 2011!. Trasa wyśmienita – lekko z górki, ale z certyfikatem. Wrzesień, a więc prawdopodobnie idealna pogoda pod dyszkę?!.

Po takim rekordowym starcie na dystansie 10 km w Krynicy możemy wskoczyć na inny poziom zawansowania sportowego. Wtedy na innych dystansach będzie nam wiele łatwiej o sukcesy wynikowe. Po prostu będziemy mieli swoisty zapas szybkości. Średnie tempo jakie przećwiczymy w biegu na 10 km, później nie będzie dla nas żadnym problemem. Dotyczy to przede wszystkim osób, które szukają poprawy wyniku w maratonie. Najpierw powinni zdecydowanie poprawić się na krótsze dystanse a dopiero później spróbować to przełożyć na maraton. Odwrotna filozofia i uporczywe trenowanie tylko do biegu maratońskiego prawdopodobnie nie przyniesie spodziewanych sukcesów.

Przygotowania do szybkiego biegu do 10 km to niełatwa praca. Będziemy zmuszeni do zastosowania dość drastycznych i niemiłych treningów – gdzie wyznacznikiem jest nie samopoczucie czy tętno a czas przebieganych odcinków!. Bo tylko ściśle kontrolowanie czasów przebiegniętych odcinków może nas wytrenować do rekordowego wyniku. Najskuteczniejszym środkiem treningowym jest tu tzw. TEMPO. Biegi tempowe – jak sama nazwa wskazuje – to ściśle określone odcinki przebiegane w ściśle określonym czasie, ze ściśle określoną przerwą na odpoczynek. Długość i czas przebieganych odcinków zależy od wybranej strategii przygotowań, aktualnego poziomu i celu, do którego się przygotowujemy. Cel musi być realny i możliwy do osiągnięcia, a przede wszystkim rozsądny. Tu trzeba zdać się na znajomość własnych możliwości i rozsądnie to zaplanować. Oczywiście kluczową sprawa jest również posiadanie wytrenowanych tlenowych dróg dostarczania energii. Po zimie i startach wiosennych, nie powinno być z tym kłopotów!.

Lato to najkorzystniejszy okres by skutecznie przygotować się do rekordowego biegu na 10 km. Mamy przepracowaną zimę, tzw. kilometraż, okres startów w wiosennych maratonach i półmaratonach.

Pogoda w okresie letnim raczej nie sprzyja długodystansowym treningom – a więc 10 km to dystans w sam raz na wakacyjne przygotowanie.

Czas więc na transformacje i osiągniecie szczytowej formy w ściśle określonym dniu – czyli sobota 10.09.2011 godzina 12.00 - deptak przed Domem Zdrojowym w Krynicy!!!.

http://masters.azs-awf.pl/

Autorzy informacji:

Dariusz Kaczmarski, Wacław Mirek i Mastersi z klubu AZS –AWF Kraków

 

 

 

Logo 100 MCP

 

grrs

 

 

berlin

Zobacz film

Zobacz film

Zobacz film

 

 

 

        

 

 

 




Najczęściej czytane artykuły

 

 

 

 


alt
alt
alt
alt  

alt
alt
alt
alt
alt

alt

alt
alt
alt
alt


alt
alt
alt
alt

 

41

stat2014
alt
alt
alt
alt

 

 





Volkswagen

Prague

Marathon 2014

 - zobacz film!

 

 









 

Początek strony